Üzemeltető: Blogger.

Segítség, Hófehérke vagyok! - Avagy hogyan tanulj meg élni a fehér bőrszínnel

Rengetegszer olvastátok már azt a kifejezést tőlem magamra nézve, hogy Hófehérke - nem állunk messze az igazságtól, én vagyok az a lány akinek mindig mindenből a legvilágosabb árnyalat kell, ha a drogéria polcai előtt áll. Azonban elfogadni magunkat eme adottsággal nem egyszerű folyamat, és sokszor a környezetünk sem teszi ezt azzá, ezért arra gondoltam hogy egy bejegyzésben megírom nektek a tapasztalataimat mindarról, hogy hogyan lehet jól érezni magunkat a bőrünkben anélkül, hogy hallgatnunk kellene a környezetünk felől érkező kedves megjegyzéseket ("Miért nem mész szoliba?", "Hogy lehet ilyen fehér bőrrel élni?", és a többi, és a többi.).

A 20 évem alatt rengeteg inzultust kaptam a bőrszínemre nézve, egészen változatos formákban ("Fehér vagy mint a fal", "Olyan fehér vagy mint a mentőautó"), sőt általános iskolában rendszerint megkaptam egy tanáromtól a kérdést miszerint "Jól vagy? Olyan sápadtnak tűnsz." (Kínos volt magyarázkodni a századik ilyen alkalom után. Megnyugtató egyébként, hogy ha tényleg beteg vagyok, tudok még sápadtabb is lenni..) A leggonoszabb nyáron az osztálytársak  / különböző emberek felől jövő "voltál te már napon?" kérdés volt (nem, igazából Drakula leszármazottja vagyok, és csak este jövök elő!).  Az agyonszolizott lányoktól jövő tekinteteket pedig le sem kell fordítani szerintem, valami olyasmit jelenthet hogy "miért nem vagy te is narancssárga?"

Nehéz dolog így elfogadni önmagunkat, de a legelső dolog amit a környezetnek és önmagunknak is meg kell tanulnunk - hiába világos a bőrünk, ugyanolyan emberek vagyunk mint bárki más! Ha ezt a tényt ennyire nehéz elfogadni, akkor ennyi erővel egészen egyszerűen ki lehetne pécézni például azokat, akiknek barna a szeme. Tehát első számú szabály: ne hallgassatok ezekre! 

A második nagy kérdés az öltözködés témaköre. Sokáig egyszerűen nem mertem rövidnadrágot hordani nyáron, mert az hogy néz már ki, és mit fognak szólni az emberek - ez abszolút rossz hozzáállás! Merjünk bátran shortot vagy szoknyát viselni anélkül, hogy a bűntudat miatt főnénk meg a közel 40 fokban, a rosszalló tekintetek gazdái meg főjenek meg poncsóban és hosszúnadrágban. A második érintett témakör pedig a színek - a fehér bőrhöz roppant jól állnak az élénk színek, akár fuksziáról, akár egy élénk zöldről is legyen szó. Kísérletezzünk bátran, egy jól kiválasztott élénk színű ruharadab jól feldobja az egész megjelenésünket. Kanárinak öltözni viszont tilos! A fehér, a fekete, a szürke, a pasztell és a púderszínű ruhadarabok önmagunkban rendkívül sápasztanak, néhány színes kiegészítővel azonban remekül feldobhatjuk a kinézetünket, nekem pl. van egy szivárványszínű sálam, ami egy igazi jolly joker, hiszen egy fekete felsőt is színessé varázsol.

A harmadik témakör pedig az a kérdés, hogy fogadjuk-e meg a szolis tanácsokat és látogassunk-e el? Amire én egész egyszerűen csak annyit mondok: NEM! Ugyanolyan káros beülni a szoliba szerintem, mintha közvetlenül kiülnél a napfényre naptej nélkül. Nem véletlenül extra érzékeny a fehér bőr! Ugyanúgy leéghetünk a szoláriumban is. Én próbálkoztam már mindenféle önbarnítóval (rendszerint borzasztó eredménnyel), fújásos barnítással (a legvilágosabb árnyalattól is nagyonnagyon barnának néztem ki, de 2 hét alatt lekopott, így végülis jó móka volt addig), de a legfontosabb amit sikerült elérnem ezek alatt a próbálkozások alatt, hogy így is elfogadjam magam, és tegyek mások rosszalló megjegyzéseire és véleményére. Irigylem azokat, akik csokibarnára sülnek a nyári napfényben és egézséges, ragyogó kinézete van a bőrüknek, de én is így is jól érzem magam a bőrömben, és szerintem a fehér bőr is tud ugyanolyan szépen kinézni mint bármelyik más bőrszín.

Remélem, hogy tetszett nektek ez a "kis" összefoglaló, a következő cikkben a fehér bőr és a sminkelés problémáját szeretném boncolgatni. Véleményeket és javaslatokat, építő kritikát szívesen veszek bárkitől! :)