Üzemeltető: Blogger.

Blogszülinap, gondolatok a blogolásról, céges megkeresésekről, hitelességről és minden egyébről

Névtelen 1
El sem hiszem, de ma van pontosan 2 éve, hogy létrehoztam a Nail Polish Maniac-ot - ami azóta rengeteg változáson és fejlődésen ment keresztül. Sokmindent köszönhetek a blognak, sőt , az egész blogvilágnak is, hiszen ha nem olvasnék blogokat és nem kezdtem volna bele egynek az írásába, fogalmam sem lenne arról, hogy: mi a túró az a BB krém, vagy mi az a finis, és miért olyan fontosak az összetevők és a natúrkozmetikumok, és pl a barátom agyára se mennék a "miért van nekem erre a termékre okvetlenül szükségem c. erős érvelő kiselőadás megtartásával és a mellé kötelezően bevágandó kiskutyaszemekkel.

Ha nem blogolnék / olvasnék blogokat, akkor valószínűleg nem úgy mennék be a drogériába hogy "hű basszus, miért nincs itt Revlon / Milani / Hard Candy pult és a többi, és nem tudatosan vásárolnék hanem csak lekapnék valami arcápolót a polcról, hogy "jóleszaz", anélkül hogy megnézném, egyáltalán az én bőrtípusomra szánták-e - és persze nem bújnám a Krémmániát vagy más blogokat tesztek után kutakodva, mielőtt megvennék valamit.

A két év alatt sok minden történt a blog és az én életemben is: kétszer költöztem Pesten belül, így három különböző lakásban kellett megtalálnom az ideális fotózási helyszínt / fényviszonyt. Sikerült megfékeznem a kezdetekben dúló körömlakk mániámat, így mára már öt lakk helyett egy darabbal távozom az üzletekből (azt is nagyon ritkán, viszont semmi pénzért nem változtatnám meg ezért a blog nevét) rengeteg új együttműködés született és annál is több sajtóeseményen vettem részt, megismertem olyan márkák nevét amiket nem kellett volna, mert azóta is csak sóhajtozom utánuk , illetve sikerült kialakítanom egy nagyon szuper és átlátható rendszert annak érdekében, hogy tudjam mikor és miről szeretnék írni. A blog témái is kibővültek, és sajnos lettek olyanok is amik háttérbe szorultak (shame on me, nailartos manikat azóta sem gyártottam), és olyanok is vannak amiket tudom, hogy szeretnétek látni de egyszerűen nincs rá kapacitásom. Ilyenek pl a sminkes bejegyzések. Nem fogok nyavalyogni, de egy kis kompakt géppel rendkívül béna vagyok magam fotózásában, illetve olyan szerencsétlenek a lakás fényviszonyai, hogy egyszerűen lehetetlen ezt kivitelezni. Bent sötét van, a belső udvaron pedig szintén nem a legjobb a fényviszony.

Olvasók, céges megkeresések és a hitelesség kérdése

A két év alatt 326-an lettünk, ami egy nagyon szép szám, úgyhogy köszönöm mindenkinek aki (no offense) nem csak a nyereményjátékok miatt van itt és olvas, hanem mert tényleg érdekli az, amiről én itt napi szinten koptatom a billentyűzetet. Iszonyatosan jó érzés látni azt, amikor plusz egy szám van a blog neve mellett, mert az azt jelenti, hogy jött valaki akinek megtetszett amiről írok, ahogyan írok, amit csinálok. Köszönök szépen minden egyes kommentet és hozzászólást és kritikát is, ezek mindig segítenek előbbre haladni vagy megmutatni mit csinálok jól / rosszul. 

Tudom, hogy az utóbbi időben egyre több tesztelésre kapott termék ütötte fel a fejét a blogon, ezekkel kapcsolatosan igyekszem mindig 100%osan hitelesen és őszintén írni - nem fogok csak azért fröcsögő nyáltengert hagyni és elájulni egy terméktől, mert ingyen kaptam véleményezés céljából. Őszinte leszek veletek, kerestek már meg úgy, hogy mennyit fizessenek a tesztért (az arcomat az email elolvasása után érdemes lett volna lefotózni), vagy kerestek már meg olyan termékkel tesztelni ami abszolút nem az én bőrtípusomhoz való, és ego vagy nem ego, de büszke vagyok rá hogy nemet mondtam. Nem fogok pénzért terméktesztet írni, az már olyan mintha előre megvennék a véleményemet - és ez a dolog egy nagy nemet jelent nálam. Ugyanakkor volt már olyan projekt amibe belebuktam, és utólag jöttem rá hogy végig csak a kihasználáson alapult. (Lásd a Miss International Hungary-ről szóló bejegyzésem itt) Vannak cégek akik jönnek-mennek, van hogy lecserélnek egy PR-ost, és soha többet nem hallasz az adott cégről akivel korábban zökkenőmentesen együttműködtél, ilyenkor kicsit azért vonogatom a szemöldököm - valahogy ilyenkor a nagy többségnél a "ne haragudjatok de ennyi volt" búcsúüzenet elmarad, pedig erről azért sokszor jó lenne tudni.

Utószóként még annyit, hogy mostanában egyre több blogger ír a reklámozásról és a hiteltelenségről, ehhez én is csak az unalomig ismételt mondatot tudom hozzátenni: a blogvilág igencsak felhígult. Vannak akik a szemem láttára vesztették el a hitelességüket vagy így vagy úgy. De vannak azon kevesek akiket mindig örömmel nyitok meg mert tudom, hogy normális és részletes teszteket vagy sminkeket fogok ott találni és nem csak egy soros leírást arról, hogy ő nem tud parfümtesztet írni és inkább bemásolja a leírást, majd odahadovál valamit hogy mennyire jó a parfüm, és legközelebb bontatlanul hirdeti blogsalen - majd letörli a róla szóló tesztet aminél ott van hogy tesztelésre kapta, ami már az olvasóknak is feltűnik. (Akinek nem inge...)

Egy szó mint száz, iszonyatosan köszönöm annak aki itt van és olvas (és ezt is becsülettel végigolvasta), szuperek vagytok! Ezer meg ezer gondolatot tudnék még írni, de úgy érzem így is túl bő lére sikerült eresztenem a mondandómat, úgyhogy én itt el is köszönök. :) 

(Külön köszönet a barátomnak, aki több mint másfél éve támogat a blog írásában és pasiként bármikor hajlandó elolvasni bármelyik bejegyzésemet és véleménnyel / tanáccsal bombázni, vagy éppen ötven képet lőni az outfit fotózásokkor, csak hogy meglegyen a tökéletes, és most is bombáz, hogy hadd olvassa el ezt a bejegyzést, hiába írom hogy "deeee ez nagyonnagyon hosszú". :))