Üzemeltető: Blogger.

Arcápolás | Etude House All-proof SPF50 fényvédő

DSC02491
Amikor a tavasszal együtt az első napsugarak is előbújtak, aktívan megkezdtem a fényvédők használatát (előtte pedig a keresgélést). Úgy döntöttem, hogy a koreai fényvédők piacáról szemezgetek, így megrendeltem ezt az Etude House darabot.

A legfontosabb szempontok nálam egy fényvédőnél: ne tartalmazzon alkoholt, túlzottan sok illatanyagot és 50 faktorú legyen a fényvédelme. Az Etude House-nak kb. hat féle fényvédője (vagy még több is) van ebből a Proof családból - viszont majdnem mindegyik tartalmaz alkoholt, így jól végig kell böngészni az összetevőlistáikat mert becsapós a dolog. Szerencsére ez a darab nem tartalmaz alkoholt, és illatanyag is csak az összetevőlista végén van - így rettentő boldog voltam, hogy találtam egyet, ami megfelel az igényeimnek.

Fizikai fényvédőről van szó (azaz az összetevők a bőr felületén maradva verik vissza a napsugarakat), a fényvédelemért két összetevő felel: a titanium dioxide és a zinc oxide. Ennek az egyik hátránya, hogy rendesen bele kell dolgozni a bőrbe, mert ha nem tesszük, szép fehér réteget fogunk kapni az arcunkra. Minimális illata van, az állaga egy picit nehéz, ragacsos, emiatt nehezebb egyenletesen eldolgozni. Érezni, hogy ott van - sajnos úgy vettem észre, hogy fullasztja is a bőrömet rendesen, egy melegebb napon egy vékony réteg BB krémmel és púderrel is soknak éreztem, így nem mondanám kellemes viseletnek. A bőr fénylését is kicsit hamarabb előhozza, pedig nekem alapvetően száraz bőröm van. A védelme viszont maximális, ha sokat rohangálok fényvédelem nélkül a napon, akkor tuti, hogy leég a homlokom és az orrom, amióta viszont fényvédőzök, ez könnyűszerrel elkerülhető dolog lett.

Összességében: az állaga sajnos nem igazán győzött meg, ragacsos, nehéz és fullaszt, gyorsabban fénylik át tőle a bőr - a védelmet amit ad, viszont szeretem. Plusz pont érte, hogy vízálló,  alkoholmentes és pénztárcabarát. Nem ez lett a kedvenc darabom, de elhasználgatom, jelenleg egy Bioderma darabot tesztelgetek, meglátjuk az mennyire fog bejönni majd. :)

Beszerezhetőség: Ebay-ről rendeltem Ruby-rubytól, most akciósan kb 2.200 Ft-ért tudjátok megrendelni. LINK